Cel mai adesea, inainte de a da startul unei noi afaceri si de a investi timp si bani in aceasta, trebuie analizat daca intruneste o serie de criterii. Iata trei intrebari, propuse de Richard Branson care te-ar putea ajuta inainte de lansarea unei noi afaceri.
Sa ai un startup nu inseamna doar sa ai o slujba, este un mod de viata. In mod cert va trebui sa faci sacrificii persoanle pentru a asigura succesul afacerii tale. Acestea ar putea consta in: venituri mai mici, deoarece o noua afacere are nevoie de investitii, mai mult timp petrecut la birou pentru a termina sau rezolva anumite treburi. De aceea, este esential sa lansezi un startup intr-un domeniu care-ti place.
Sa luam exemplul unui caine care alearga dupa o minge. Indiferent de ce se intampla, daca arunci o minge cainele o va urmari. Gandeste-te, care este mingea ta? Ce anume ti-ar captiva atentia, indiferent de ce ai face?
Este minunat atunci cand ai clienti care nu vin la tine doar pentru a cumpara un produs sau un serviciu – ci si pentru ca au incredere in ideile tale. Construieste in jurul afacerii o comunitate de persoane care gandesc asemanator, iar clientii se vor intoarce, vor spune despre tine mai departe si te vor sustine. In ultimii ani, strategia aceasta a ajutat multe startup-uri sa intrerupa activitatea unor afaceri stabile.
In SUA, 8 din 10 startup-uri esueaza in primele 18 luni. Apoi, factorul care duce cel mai adesea la “moartea” unui startup este lipsa unui cash flow. Daca afacerea ta nu face profit va fi imposibil sa aiba un impact pozitiv. Este un lucru rar ca un startup sa faca bani imediat ce e lansat, deci trebuie sa te asiguri ca ai destule economii sau ca ai un alt flux de venituri care sa te sustina. Avand in vedere lupta permanenta pe care antreprenorii o duc cu cash-flow-ul fluctuant o solutie este reprezentata de un Business Angel care sa acopere deficitele atunci cand acestea apar.
Un lucru pe care trebuie sa-l retii este ca daca vei lansa o afacere doar pentru a face bani, este posibil ca aceasta sa ajunga un esec. Afla care este mingea ta si lucreaza astfel incat pasiunea ta sa ajute comunitatea. Ofera-le clientilor un motiv pentru a-ti sustine cauza si asigura-te ca marjele iti permit sa faci profit astfel incat sa-ti mentii afacerea pe linia de plutire.